Shiraz


Shiraz 10 setembre 2010

Els chadors i fulards de les dones ja han perdut el color que tenien al kurdistan.

El lloc es molt mes turistic, tambe vol dir mes car, i que la gent ja mira d estirar dolars per alla on pot.

Les mesquites son fantastiques, recobertes de mosaic a l exterior i de mosaic de miralls a l'interior.

En totes les mesquites em feien posar un chador, dels que ja teien preparats a la entrada per a les dones que no  anavem embolicades fins als peus. En una de les mesquites, la mes important, em varen posar una guardiana que em va estar acompanyant tota l'estona i vigilant que no fes fotos ni em poses on no m'havia de posar. Els nois que anaven amb mi i que sempre entraven per una porta diferent, la dels homes, no varen tenir escolta com jo.

 

CASTELLA

Chadores i fulards han perdido el colorido que tenian en Kurdistan.

El lugar es muy turistico, sin turistas en este momento, con lo cual la amabilidad espera propina

Las mezquitas son preciosas, recubiertas de mosaicos en la parte exterior y de mosaicos espejos en las partes interiores

 

Persepolis i voltants.

La  tomba de Cirus, les tombes de DariusI, ll, lll......., roques gravades amb escenes triunfals y la ciutat mes gran de l'imperi, Persepolis. Aquí hom sen el pes de la historia i dels milers de personatges que han passat per aquests llocs, m'ha agradat moltissim

 

CASTELLA

Persepolis y alrededores.

Frente a las tumbas de Dariol, ll, lll, Cirus y otros, frente a las rocas gravadas con escenas guerreras triunfales y contemplando la mayor ciudad del imperio, uno siente sob re si el peso de la historia y de los grandes hombres que pisaron estos lugares.

El tranporte ayer resulto muy facil pues los 2 turistas polacos y yo alquilamos un taxi para visitar el conjunto (40 $)

Ya de vuelta fuimos al bazar de las alfombras donde estuvimos regateando y ellos al final compraron 2 que tendran que acarrear  2 meses en su espalda.

 

De camino a Persepols vimos algunos nomadas con sus rebaños

No habia turistas extranjeros, tan solo del pais.

 

Ya acabo el Ramadan y se puede comer con normalidad, tiendas y tenderetes de comida estan abiertos.

La gente aquí tome un helado un poco especial para mi gusto, es de color blanco y sabe tal vez a chocolate blanco.

Los zumos de fruta estan muy ricos: melon, zanahoria, granada, limon son los que he probado

 

tercer dia a Shiraz 12 setembre 2010

Avui he continuat la ronda per Shiraz, he vist llocs maquissims.

Una Madrassa convertida en bazar, uns antics banys, una mezquita amb moltissimes columnes i com que jo estava sola moltes dones venint a preguntaqrme coses.

Hi ha els dos contrastes en aquestes ciutats turistique, des del taxista que em va demanar 3 dolars per un trajecte que costava 30 centims, al seguent que no em va voler cobrar res.

Vaig haver d esperar 2 hores a l estacio de busos, aixi que em vaig posar a fer una vora. Una dona assseguda al meu costat en veure la poca traça que jo tinc cosint es va empenyar en fer la vora cosa que va fer amb poca estona. Varem estar xerrant amb ella i el seu fill molta estona, va ser una bona experiencia.

A 2/4 d onze vaig agafar el  bus per anar cap a Yard, on he arribat a 2/4 de 5 de la matinada. Ara ja he apres que quan hom arriva de nit o de matinada (inevitablement molt frequent) el millor es quedarse a la terminal d autobusos, alla hi ha unes sales amb catifes, homes separats de les dones, on es pot dormir a terra. Jo, una gran dormilona, he arribat en una sala plena de dones estirades damunt de les estores dormint i m he despertat unes hores mes tard quan nomes en quedava una.

 

CASTELLA

tercer dia en Shiraz

Yo solita, pues los dos chicos polacos ya se habian ido he continuado mi paseo por Shiraz, quizas vi cosas menores, estas que no vienen en la guia, pero que me han parecido preciosas: una mezquita con muchisimas columnas, una madrasa converttida en bazar de artesania y unos baños arabes antiguos.

Al estar sola he tenido oportunidad de hablar con  varias personas y pasarlo bien en su compañía.

 

 

 

 


.